اخبار روز موسیقی

معرفی 5 ساز ارزان

سازهای  ارزان و خوش صدا را بهتر بشناسید .

بدون شک بسیاری از ما با شنیدن صدای ساز‌های مختلف موسیقی، رویای نواختن آن را با خود مرور می ‌کنیم. فراگیری موسیقی میتواند یکی از فعالیت‌های با ارزش هر شخص در طول زندگیش باشد. در این مقاله 5 ساز ارزان برای یادگیری را به شما معرفی میکنیم .

.

کالیمبا یکی از سازهای قدیمی است که به اسم پیانوی آفریقایی هم میشناسندش این ساز برای تولید صدا از نیروی آهنربا و مغناطیس استفاده میکند بدین معنی که این ساز توسط یک یا چند تیغه یا زبانه از جنس فلز یا دیگر آلیاژهای فلزی ساخته شده است که یک سر آن ها به بنده ی چوبی ساز متصل شده است و سر دیگر آن آزاد میباشد.و نوزانده برای تولید صدا باید به تیغه های فلزی آن زخمه بزند. سازهای تیغه اى lamellaphones، خانواده ‌ای از خود صداهای زخمه‌ ای هستند. که در آن‌ ها با ارتعاش یک یا چند تیغه صدا تولید می ‌شود.نواختن این ساز سرگرم کننده است. باعث آرامش درونی و یا همان مدیتیشن نیز می شود. 

کاخون یا کاخُن نوعی ساز کوبه ‌ای، اسپانیایی است به معنی جعبه، صندوق یا صندوقچه که قدمت زیادی ندارد و تاریخچه پیدایش آن کم است. در ابتدا کولی‌ های اسپانیایی به همراه رقص و آواز و عضو جدا نشدنی موسیقی فلامنکو یعنی گیتار، بر روی جعبه ‌های میوه ریتم اجرا می ‌کردند که به مرور زمان حالت ساز گونه به خود گرفت و به کاخن امروزی تبدیل شد.

پیانوی رولی؛ یک پیانوی کاملا حرفه ای برای علاقمندان به یادگیری پیانو و آموزشگاههای موسیقی نمی باشد. از ویژگی و مشخصات آن میتوان به طراحی بسیار زیبای آن اشاره نمود، بطوریکه هر کجا آنرا پهن کنید اطرافیان و بینندگان به این باور خواهند رسید که این یک پیانو حرفه ای است. همچنین این ساز دارای قابلیت ضبط صدا برای شنیدن آنچه نواخته ‌اید می ‌باشد.میتوانید به راحتی آنرا در کیف خود جا داده و همه جا با خود ببرید. بنابراین میتواند بهترین و مناسب‌ ترین هدیه برای علاقه مندان به ساز پیانو باشد.

سازدهنی یا هارمونیکاHarmonica  جزو سازهای بادی است و در خانوادهٔ سازهای زبانه آزاد قرار می‌ گیرد. تولید صوت در این نوع سازها نتیجه ارتعاش یک زبانه از جنس فلز است که تنها یک سر آن به بدنه ساز متصل شده و انتهای دیگرش می ‌تواند آزادانه حرکت کند. به ارتعاش درآمدن این زبانه ‌ها در اثر عبور جریان هوا، موجب تولید صدای ساز می ‌شود. از سایر سازهای این خانواده می ‌توان ملودیکا Melodica، کنسرتینا Concertina  و آکاردئونAccordion  را نام برد.

از انواع اصلی سازدهنی میتوان: هارمونیکای دیاتونیک Diatonic، هارمونیکای کروماتیکChromatic  را نام برد.

گیتار پارسیParsi  از سری گیتارهای خوش‌ ساخت ایرانی است که قیمت مناسبی دارد و با توجه به تنوع کم از کیفیت خوبی برخوردارند. گیتارهای کلاسیک پارسی اغلب مناسب استفاده‌ ی نوازنده‌ های نوآموز و مبتدی هستند که می‌ تواند سبک‌ های مختلف پاپ و کلاسیک را با آن تمرین کنند.قیمت گیتارهای کلاسیک پارسی نیز با توجه به جنس صفحه رویی که چوب صنوبر است و صفحات پشتی و کناری که از چوب ماهون است و همچنین فرت های فلزی به کار رفته در آن، مقرون به صرفه است.

در آپادانا شما میتوانید خوش ساخت ترین سازها را با بهترین قیمت خریداری کنید به فروشگاه آپادانا سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.